zmiana terminu i miejsca

Formalności związane z wyjazdem do sanatorium - wnioski, skierowania, koszty, terminy, zwolnienia, itp.
oponianka
Kuracjusz
Kuracjusz
Posty: 13
Na forum od: 29 kwie 2016 23:29

zmiana terminu i miejsca

Post autor: oponianka »

Drodzy jestem tu nowa i "zielona" ( pierwszy raz wybieram się z ZUS-u do sanatorium...). Wasze wpisy, uwagi, rady są mega cenne!! :). Doradźcie proszę jak umotywować zmianę terminu i miejsca.. Proponowali mi Osieczek, Połczyn i Stegne... Wybrałam bez przekonania Stegnę ale termin fatalny (od 26.11. do 19.12 br). Próbowałam Panią w ZUS-ie upraszać o góry, ale mówi, że nie może, bo do 200 km od miejsca zamieszkania kierują...Podpowiadajcie proszę jak dostać te góry, albo przynajmniej zmienić termin tej Stegny. A propos- ktoś może był ostatnio w "Fali" Stegna i napisze kilka słów konstruktywnej opinii.
Sztani jeszcze raz dzięki za odpowiedź:) może coś i w tym temacie mi napiszesz?
forumowicz

Re: zmiana terminu i miejsca

Post autor: forumowicz »

Zasadą jest przydzielenie przez ZUS turnusu odpowiedniego dla naszego schorzenia jak najbliżej miejsca zamieszkania (tutaj kłania się te 200km), Jeśli chcemy zmienić klimat , (z nizin w góry czy nad morze) lekarz - orzecznik wpisuje "góry, morze...." taki "przydział " powinien być udokumentowany , poparty zaświadczeniem od lekarza (najlepiej specjalisty) .
Oponianka, a prosiłaś o przesunięcie terminu?, czy tylko prosiłaś o góry? , Nikt Ci nie napisze co trzeba umieścić w takiej prośbie , przecież czymś musisz to umotywować: chorobą , osobistymi sprawami, służbowymi obowiązkami .... to sama musisz pomyśleć .

powodzenia :)
Awatar użytkownika
Betina71
Super Kuracjusz
Super Kuracjusz
Posty: 1627
Na forum od: 05 lut 2016 08:03
Oddział NFZ: Śląski
Staż sanatoryjny: 3

Re: zmiana terminu i miejsca

Post autor: Betina71 »